Na przestrzeni ostatnich lat forma nabywania przedmiotów lub korzystania z konkretnych usług przybrała zupełnie nowy wymiar. Nawet standardowe zakupy w sklepie są poprzedzane poszukiwaniem opinii wśród znajomych oraz bliskich, a zwłaszcza w internecie. Z drugiej strony wiele osób deklaruje, że nie wierzy informacjom z sieci, ale korzysta z nich jako jedynego źródła informacji. Nowy portal JUST ask to odpowiedź na ich potrzeby – łączy w sobie ideę serwisu społecznościowego z rozbudowaną bazą produktów wprost ze sklepowych półek.
JUST ask to serwis dla współczesnych ludzi świadomie dokonujących zakupów. Do tej pory, ze względu na nieetyczne zachowania niektórych producentów i stosowanie przez nich takich form reklamy jak opłacane opinie na forach trudno było uznać internet za wiarygodne źródło informacji. W odróżnieniu od innych portali rekomendacji, na JUST ask nie można rejestrować się anonimowo, a tylko za pomocą imienia i nazwiska. To sprawia, że w razie jakichkolwiek wątpliwości istnieje możliwość kontaktu z nadawcą konkretnej opinii i ich weryfikację. Stanowi to podstawę zaufania. Logicznie każdy, kto podpisuje się w sieci realnym imieniem i nazwiskiem przykłada większą wagę do poziomu rzetelności treści.
JUST ask to również doskonałe uproszczenie zastępujące długotrwałe przeglądanie sieci w poszukiwaniu rankingów, porównań i informacji na temat konkretnych produktów. Dzięki funkcji Apel można opublikować prośbę o opinię na temat danego przedmiotu lub o poradę w przypadku problemów z jego użytkowaniem. Apele można udostępniać na Facebooku i tym samym liczyć na to, że prośba dotrze do jeszcze większej liczby znajomych. Opcja Listy życzeń pozwala dać do zrozumienia, które produkty są na przez nas poszukiwane na daną chwilę. Dzięki temu dla konkretnego konta trafiają tylko odpowiednei oferty, co stanowi swojego rodzaju filtr dla spamu.
JUST ask to odpowiedź na brak wiarygodnych źródeł opinii dotyczących produktów i usług. Ludzie coraz częściej rezygnują z tradycyjnych form reklamy na rzecz rekomendacji i poleceń znajomych. Dla wielu osób to najważniejsze kryterium, bardziej istotne od ceny czy marki produktu. Nowy serwis powstał dzięki pomocy ze środków Unii Europejskiej i stanowi wsparcie dla wszystkich świadomie kupujących. Co najważniejsze, promuje dobre produkty i uczciwych producentów działających tylko w oparciu o szczerą i przejrzystą reklamę.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.