0 0
Read Time:1 Minute, 47 Second

ZTE, globalny producent i dostawca nowoczesnych rozwiązań dla firm telekomunikacyjnych liczy na ponad dwukrotne polepszenie wyniku sprzedaży smartfonów – z ubiegłorocznych 15 mln do 35 mln dostarczonych w tym roku urządzeń.

Według International Data Corporation w pierwszym kwartale 2012 roku ZTE zajęło 4 na świecie pozycję pod względem sprzedaży telefonów z udziałami w rynku na poziomie 4,8%, co oznacza, że firma wyprzedziła LG z 3,6% udziałów. W sumie w tym okresie ZTE sprzedało 19.1 mln słuchawek. Umocnienia pozycji ZTE można upatrywać w tym, że marka zdecydowała się skoncentrować na produkcji smartfonów. Przychody w segmencie telefonów komórkowych, w tym smartfonów, wzrosły o 22,24% rok do roku w pierwszym kwartale stanowiąc 30% całego dochodu względem 20% w 2011.

Podobny postęp ZTE obserwujemy na polskim rynku. Większa liczba premier różnego rodzaju urządzeń w 2011 i 2012 roku – m.in. ZTE Blade, tablet V9, Light Tab 2 czy ZTE KIS, wskazuje na rosnącą rozpoznawalność marki i zainteresowanie wśród użytkowników. Obecnie każdy z operatorów ma w swojej ofercie urządzenia ZTE, a blisko połowa rynku modemów bezprzewodowych należy do tej firmy.

ZTE w ciągu ośmiu lat ma zamiar stać się znaczącym konkurentem dla Apple i Samsunga.

„Przewiduje się, że w niedalekiej przyszłości na rynku telefonów pozostanie tylko 5-8 graczy, a udziały pierwszej trójki będą utrzymywały się na poziomie 80% przy łącznym dochodzie rzędu 50%. W obliczu podobnych prognoz albo postaramy się wejść na szczyt albo jesteśmy skazani na porażkę.”- mówi Lv Qianhao, szef zespołu odpowiedzialnego za planowanie strategiczne w segmencie telefonów komórkowych ZTE.

Aby zwiększyć swoje szanse na utrzymanie się w grze, ZTE zamierza kierować na kluczowe rynki Azji, Europy oraz Ameryki Północnej więcej smartfonów ze średniej i wysokiej półki. Po sukcesie niskobudżetowych smartfonów Blade, nowa seria Skate przed nastaniem czerwca sprzedała się w liczbie 5 milionów egzemplarzy. Tymczasem to najbardziej zaawansowana technologicznie seria Grand, która wystartowała w maju, wydaje się mieć kapitalne znaczenie dla realizacji strategii marki. Duże nadzieje wiązane są z modelem Grand X, dostępnym w Azji i Europie od III kwartału tego roku.

Poza powiększaniem oferty smartfonów, ZTE inwestuje w projekty badawczo-rozwojowe oraz promocję skupiając się na pozyskiwaniu nowych partnerów i zwiększaniu satysfakcji klienta.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %